سایه‌روشن | مادر قلب اتمی

0

ژانر | درام
کارگردان | علی احمدزاده
نویسنده | علی احمدزاده، مانی باغبانی
تهیه‌کننده | سیدامیرحسین سیدزاده
بازیگران | ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، محمدرضا گلزار، مهرداد صدیقیان
درجه‌بندی سنی | ۱۸+

خلاصه داستان |
«آرینه» پیانیست مسیحی کلیسای مرکزی تهران و دوستش «نوبهار» که به بیماری ام.اس مبتلاست، در مسیر بازگشت از یک میهمانی شبانه، پس از همراه شدن با «کامی»، یک تصادف عجیب را تجربه می‌کنند؛ یک غریبه مرموز به نام «طوفان» خسارت تصادف را می‌دهد و از همراهی و تعقیب آن‌ها در این شب طولانی دست برنمی‌دارد…


ریزنقد | خودزنی

مریم انصاری | بهتر نبود که کارگردان و نویسنده به جای تاریخچه توالت، جنبه‌های دیگری از تاریخ را مطالعه می‌کرد تا بداند که ایرانی‌های مسلمان هرگز قومی وحشی و خونخوار نبوده‌اند و حکومتی که به نظر ایشان با جلادان تاریخ، قرابت دارد، آغازگر هیچ جنگی نبوده است؛ در مقابل، سازندگان بمب اتم و استفاده کنندگان از آن دیگران بوده‌اند، آنها که به اعتراف خودشان گروهک‌های تروریستی مانند طالبان و داعش را پدید می‌آورند و آنها که با سال‌ها استعمار و استثمار، عامل اصلی قحطی‌ها و فلاکت‌ها در آفریقا هستند که حتی امثال «مایکل جکسون» را هم به واکنش‌های هنری مانند آهنگ مورد اشاره فیلم وا می‌دارد. درهرحال، کارگردان از سویی حاکمان سرزمین خود را به واسطه این شبیه‌سازی‌ها بی‌اعتبار می‌کند و از سوی دیگر، جوانان سرزمین خود را مردمانی هپروتی و ضد قانون معرفی می‌کند و به این ترتیب سندی تصویری و ماندگار ارائه می‌دهد که سرزمین خود را لایق هرتصمیم غربی‌ها مبنی بر تحریم ، جنگ و یا نابودی می‌داند… [ متن کامل یادداشت ]

 

پیشنهاد ویژه |

45%
45%
امتیاز نقدسینما

مادر قلب اتمی همانند نامش، گنگ و بی‌سرانجام است. هرچند شاید فضای سورئال و توقیف چهارساله‌اش به جذابیت تماشای آن روی پرده بیافزاید اما بی‌شک پس از اکران، تنها حسرت اتلاف وقت به پای فیلمی بیهوده برای مخاطب باقی می‌ماند. همچنین فضای رکیک و بعضا مشمئز کننده فیلم، تماشایش را برای خانواده‌ها غیرممکن می‌سازد.

  • کارگردانی
    6
  • فیلمنامه
    5
  • فیلمبرداری
    4
  • بازیگری
    6
  • صحنه‌پردازی
    3
  • موسیقی
    3
  • رتبه کاربر (رای‎ها)
    0
اشتراک گذاری

درباره نویسنده

mm

نقدسینما محفلی است که می‌کوشد تولیدات رسانه‌ای ایران و جهان اعم از سینما، تلویزیون و... را همواره با نگاهی نقادانه و منصفانه بررسی کند. باشد که این تلاش اندک ولی صادقانه، مخاطب را جهت انتخاب درست و بهبود فرآیند «دیدن» یاری نماید.

یک پاسخ قرار دهید